Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-14, 23:09   #11
Bonjævel
Medlem

Medlem siden: Sep 2012
Bonjævel er ny på veien

Sv: Vektøkning allikevel ...

Jeg

Opprinnelig lagt inn av Pellabella, her.

Jeg ønsker å unngå ketose da jeg føler meg i dårlig form når jeg er det. Slaog noenpp og sliten - jeg har en veldig fysisk jobb og det er en ulempe for meg. Og jeg ser egentlig heller ikke "nytten" - da vekttapet mitt var bra allikevel. Men ser nå også at en medisin jeg har tatt har innvirkning på blodsukkeret - altså det øker av medisinen. Så kommer til å kutte ut denne når tablettene er tomme. For jeg har faktisk brukt det samme "brødet" hele tiden og det har jo funket. Jeg blir litt lei egg og det er vanskelig å klare praktisk å spise "middagsmat" så ofte.

Men jeg forstår hva dere sier og skal se om ikke det å forsøke å spise mer "middag" funker!!

Tusen Takk for tips! :-))

Hilsen Pellabella

Jeg ville også kuttet medisinen hvis den ikke var nødvendig å ta. Kortison f.ex gir vektøkning hos mange, men ikke hos alle (vet ikke om d er den du tar, d var bare et eksempel).

Og har du tålt brød før så fortsette m d om du ønsker. Grønnsaker og egg kan en så klart dytte på fordi d er sunt og noen ganger godt oxo. (jeg er drittlei grønnsaker og eggeplommesmaken kaster jeg snart opp av).

Forøvrig vil jeg også si at tre måltider for dag er helt i orden, jeg selv må spise 4-5. En må bare finne sin egen vei for det er det eneste riktige.

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat