Sv: Når og hvordan ble du tykk?
Kan fint dele, selv om jeg er litt på etterskudd
Før jeg startet i på barneskolen var jeg tjukk, så kan derfor ikke helt tidsfeste det. Men har sett på bilder at det nok var fra rundt 4 års alder. Har også hørt at jeg nektet å veie meg på kontrollene hos helsesøster, så jeg forstod nok tidlig at jeg var for stor. Husker første gangen jeg ble mobbet for det så ver det en gutt som skjellte meg ut, husker det så godt for traff han kort tid etterpå , men da gikk jeg sammen med min mor og da turte han ikke si noe. Da var jeg ikke startet på skolen enda. Mobbet gjennom hele barne- og ungdomsskolen, hovedsaklig av baptiseter. Har av den grunn problemer med å se hvor mye medmennesklighet religiøse folk innehar. Slet med bulimi og selvskading gjennom ungdommsskolen. Dvs, bulimi vet jeg ikke om går over, kommer gjerne igjen i meget vanskelige perioder.
Hadde heldigvis noen meget gode venner også, men sliter ennu med å annse folkene som mobbet meg på barneskolen som folk med vett i hodet og har null respekt for dem. Til tross for at det utenfra kan se ut som at de er blitt voksne de også Kjenner de ikke, så kan ikke si om det stemmer eller ikke. Er fra ei lita bygd, så vet godt hvor og hva de holder på med nå.
Selvtillit og selvrespekt fikk jeg etter endel år borte fra hjembygda og har etter det ikke slitt med mobbing Overvekt har jeg hatt hele tiden, i variernde grad. Vekt rundt 80 kg hadde passet meg fint, men har et stykke igjen dit etter stressende periode med studier og graviditet.