Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-14, 19:26   #107
lirumlei
Medlem

Medlem siden: Apr 2014
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Det må sikkert gå å ytte ut splenda med tagatesse. Jeg hadde i splenda for litt mer søtning, siden jeg var redd for for mye sukrinsmak. Hele familien skulle spise kaken.

Jeg går mye mindre ned i vekt enn dere andre, men kroppen justerer seg her, så jeg lar meg ikke stresse. Om jeg spiser for mye eller for mye fett og for lite av andre ting, så får det være inntil videre. Jeg er på min fjerde uke og jeg har tenkt å holde meg med et slikt kosthold i laaaang tid fremover. For meg er dette en livsstilsendring, selv om jeg er svært overvektig, så velger jeg å IKKE kalle dette for en diett eller slankekur. DA sprekker jeg fort.

Jeg må bruke tid på å venne meg til nye måter å tenke matlaging på, innarbeide rutiner slik at ting går lettere og føle at jeg fungerer i hverdagen, sosialt, på arbeid og hjemme. Jeg skal også ut å reise litt i sommer, så lavkarbotips på reise må også innarbeides.

Tråden som ble linket til her har jeg faktisk lest tidligere i dag og den ga meg mange bekreftelser på at jeg tenker riktig. Hadde jeg "bare" hatt 20 kg som skulle av, så hadde jeg nok stresset mer. Disse kiloene har ikke kommet på i løpet av en måned og kommer helt sikkert ikke til å forsvinne på fire uker heller.

Jeg synes det er inspirerende å følge dere alle, spennende å lese oppskrifter og lese andres erfaringer. Og kjempebra at man kan få tips og råd fra de som er mer erfarne enn oss nybegynnere.
Lag en god dag.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat