Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-14, 21:42   #30
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Ketose og styrketrening

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Min erfaring er at når jeg inntok det ca en halv time før trening kunne jeg holde på så lenge jeg ville uten å bli sliten eller få den nedturen eller skjelven som er vanlig i ketose. Om jeg spiste bare proteiner eller ingenting gikk jeg fort tom, og. Ble veldig sulten. Og siden sulten i ketose for mange betyr akutt kvalm måtte jeg flere ganger bryte treninga etter for kort tid (30-35 min) i frykt for å spy.
Proteiner inntok jeg heller etter treninga.

Saken er bare at du anbefaler jo avocado og 1 SS rekesalat til alle som spør om råd angående kosthold for trening. Du skiller aldri på treningsmetode, type, intensitet og arbeidskrav.
Enten vedkommende spør om styrketrening, tung styrke, hypertrofi, utholdenhet, kondisjon, løping, sykling, spinning, tabatha, yoga osv så svarer du alltid "Avocado og 1 SS rekesalat" liksom. Styrketrening krever eksplosivitet og intensiv innsats, ikke utholdenhet. Skill mellom styrke, utholdenhet og kondisjonstrening.

Skal jeg sammenlikne den type tilnærming som råd i treningsernæring i overført betydning til medisinsk verden, så betyr det at du anbefaler alle å ta en skje hostesaft mot de fleste kjente typer sykdommer som et generelt råd.

Det er sikkert ikke vondt ment fordi akkurat du har kanskje følt en viss effekt av noe slikt en gang. Nå har jeg hverken sett bilder eller resultater du har oppnådd i din trening/kosthold med avocado+1 ss rekesalat, så for meg kan du vel være den utholdenhetskongen eller den fitnessbaben med syke testresultater å fremvise. Men jeg synes det blir veldig feil å anbefale en som skal trene styrke vha vekter å spise det samme som en i spinningsalen som skal trene kondisjon vha sykkel. Særlig når det bryter så markant med viten om hva som er byggesteiner for muskler og bindevev.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat