Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-14, 12:57   #49
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og styrketrening

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Det høres ut til at styrketrening i ketose er et spørsmål om "knallharde prioriteringer". Dermed sa det stopp for meg. Jeg holder meg til Lillemor's gode råd fra da jeg først stilte spørsmål her i denne tråden, tar til meg at alle har en mening om hva som er best, og ender det hele med å beklage at jeg startet en diskusjon om hva som er best for hvem.

Jeg tror ikke prioriteringene alltid trenger å være så knallharde. Både folks livssituasjon og ønsker er forskjellige og prioriteringer blir deretter. Man må jo selvfølgelig ville det for at man skal lykkes, men det handler mye om å få innarbeidet vaner, tror jeg, og da er det for mange viktig å ikke legge lista for høyt til å begynne med, for da gir man opp før man har fått inarbeidet nye vaner. Det er også viktig at det man begynner med er noe man liker og passer for en til en viss grad, ellers gir man også lett opp, og det er jo ikke noe særlig å skulle tvinge seg til å gjøre ting man sterkt misliker flere ganger i uka.

Selv trener jeg kettlebell heime og har det helt fint med det. Og jeg er helt klart av dem som greier mye mer på proteiner og fett enn hvis jeg begynner å øke karbohydratene. Men jeg har nedsatt glukosetoleranse og insulinresistens, så det er mulig det kan ha noe med saken å gjøre. Slik har jeg funnet ut at jeg fungerer, og andre må nesten prøve seg fram for å finne ut hva som fungerer for dem.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat