Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-14, 21:02   #23283
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg mener å ha lest at kullsyre gjør at man blir fortere full /blir mer bakfull og at man derfor bør drikke vann til vinen. Men man kan godt drikke farris etter at man er "ferdig" med å drikke alkohol - for å dempe dehydreringen.
"Beer after wine, makes you feel fine, but wine after beer, you should fear" er ikke et ordtak som spiller på alkoholprosenten, men at kullsyreholdig drikke i "bunnen" gjør at man blir fortere dårlig.
Så vin + cognac litt senere skulle i teorien gå bra , mens øl + whisky etterpå ikke går så bra...
Vet ikke heeeelt om jeg kan skrive under på det jeg påstår her, men det var nå det de hadde forsket seg fram til .

Resorb har jeg prøvd, det smaker godt og er med på å få meg til å huske å drikke et par tre glass med vann før jeg legger meg.

Grunnen til at man blir syk dagen derpå har ikke alltid noe med hverken vann eller salt og gjøre. Men det fakta at ETTER alkoholen har gått ut av kroppen begynner kroppen begynne bearbeide de gifter alkohol er opphav til. Det er derfor man blir syk, det er derfor reparering virker.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥