Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-14, 13:32   #1
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Forberede kroppen på ferie med karbohydrater - Tips?

I slutten av august skal jeg på ferie til Spania.
Dette er en tur der kjæresten skal vise meg stedet der han ferierte hvert år frem til han var 16 og han har planlagt at vi skal spise masse mat som han har spist opp igjennom årene og da sier det seg selv at lavkarbo er uaktuelt (Det kommer også til å bli deilig med en tur der jeg slipper å planlegge alle måltider og må holde meg unna det og det så det er en avgjørelse jeg også har vært med på altså!

Men så kommer problemet:
Jeg har skeiet ut denne helgen og det var helt grusomt på mange måter da jeg følte meg utrolig mett hele tiden og oppblåst noe som jeg er ganske sikker på kommer av at jeg plutselig spiser mye karbohydrater og at magen ikke er vant til det og jeg ønsker jo å unngå dette når vi er i syden.

Det jeg da lurer på er hvordan man kan forberede kroppen på å spise karbohydrater igjen?

Jeg kommer til å fortsette på streng lavkarbo så lenge som mulig for å være så tynn som mulig før ferien og lurer på hva som vil være best mulig måte å gå ifra ketolyse til karbohydrater uten å gå for mye opp i vekt?

Er en mulighet å trappe forsiktig opp siste uka (eller de siste to ukene) med karbohydrater (grove karbohydrater) for at kroppen skal bli vant til det eller er det lurest å feks. gå på lavkalori siste uka?

Ble mange spørsmål nå, men ønsker å forberede kroppen best mulig og da er det sikkert lurt å begynne planlegge litt i forveien

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat