Tråd: Sukkerbrus
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-14, 22:04   #17
jankph
Seniormedlem

jankph sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Sukkerbrus

Opprinnelig lagt inn av blomst1, her.

50 - 90 karbohydrater hver dag er vel ikke så halvgærent...når man ikke klarer lightbrus.

Nei, hvis det er i form av naturlige karbohydrater som grønnsaker og frukt er det ikke ille, og helt ok og det jeg vil kalle moderat lavkarbo, men om det er i form av rent sukker og vann med smak? En sukkerbit veier cirka 4 gram og inneholder 4 gram karbohydrater, så tenk deg da at du skal spise 12-22 sukkerbiter hver dag...say no more.

Å kombinere lavkarbo i matveien med sukkerbrus er ikke lavkarbo lenger, da kan du etter min mening like gjerne la være og bare nyte ferien og ikke tenke vekt i det hele tatt. Spis og drikk det du ønsker og heller gå tilbake til lavkarbo etter ferien hvis du har lagt på deg igjen, for det vil du garantert.

Jeg lurer også litt på hva du mener med "10kg over normalvekt". Normalvekt etter BMI ligger mellom BMI 20 til 25, dvs. at det er et spenn på 10-15 kg mellom laveste normalvekt og høyeste normalvekt, så hvis du ligger nær laveste normalvekt er 10kg over det fortsatt normalvekt.

Joda, man skal kose seg i ferien, men her må du bestemme deg for om du vil fortsette å kjøre lavkarbo helt ut og tilpasse maten etter det eller la være. For all del, kos deg, men jeg ville nok heller drukket vann eller vin og kost meg med ekstra karbohydrater i matveien fremfor drikkeveien.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat