Tråd: Sukkerbrus
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-14, 22:36   #29
thessis
Medlem

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Oslo
thessis er på en erverdig vei

Sv: Sukkerbrus

Opprinnelig lagt inn av blomst1, her.

Hvordan er det med dere på sommerferie og jul og når det gjelder å skjeie ut ?
Tenker at det må være et litt trist liv og ikke kunne unne seg en planlagt sprekk ved disse tider.

Slik gjør jeg det:
Siden jeg ikke offisielt har noen allergier, bare at jeg føler meg bedre på lavkarbo, så skeier jeg ut ved ferier, jul, og de få gangene jeg er ute på restaurang. Uskeielser for meg innebærer at jeg spiser og drikker det jeg vil, uansett hva.

Nøkkelen min til å lykkes er å avklare med meg selv når utskeilesene skal avsluttes, og holde meg til det. Ved restaurantbesøk er dette enkelt og gjelder fra jeg går inn på restaurangen til jeg går ut igjen, ved inntak av mye karbo blir jeg litt rar i magen, men dette går raskt over.

I ferier og i juletider når uskeielsene varer over en lenger periode er det litt verre. Jeg får en vanvittig (karbo)hunger når jeg har skeiet ut døgnet rundt i en uke i ferien eller ved juletider, da gjelder det å holde ut og være streng med meg selv når utskeielsesperioden er over. For meg tar det dagevis å bli kvitt denne (karbo)hungeren, men med tolmodighet og vilje går det alltid over. Etter en lengre periode med karbo føler jeg meg dessuten som en oppblåst liten flodhest, men det går over det også når karbonivået "normaliseres"

thessis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat