Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-06, 13:30   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noe er galt.. går opp i vekt.

På Atkins skal man jo ikke telle kalorier, men det er dessverre noen som ikke KAN spise ubegrenset, uansett fettmengde. Bl.a. de som har lav stoffskifte bør se på kaloriene om vekttapet stanser om i lengre perioder.
Jeg sendt en mail til Atkins support etter å ha opplevd et 8 ukers platå. Først fikk jeg beskjed om at det ikke var et reelt platå om jeg ikke hadde stått stille i både vekt og centimeter. (mange opplever at vekta står stille/øker, men buksene blir videre). 2-6 uker er normalt å stå stille/variere i vekt. I tillegg anbefalt de at man holdt kaloriinntaket på 10-12 x din aktuelle vekt i pund. Dvs. veier jeg 139 pund bør kalori inntaket mitt ligge mellom 1390 og 1668. Ikke under, ikke over. Med tillegg for evt. aktivitet. (Dette har de erfart under behandling av ca. 70000 paisenter i nærmere 30 år). For meg (som har testa det meste) viste dette seg å stemme ganske godt. Også i forhold til Mary Shomons bok "The Thyriod Diet".

Du har heller ikke trent noe i det siste - det spiller også en rolle....

Nå er det normalt at vekta går opp og ned. Min vekttap kurve så ut som en middels fjellkjede ! I tillegg har du gått ned jevnt og forholdsvis raskt. Da er det naturlig at kroppen trenger en "tenkepause" for å områ seg litt. De fleste opplever platåer eller vektoppgang i en slankeperiode. Normalt varer disse 2-6 uker. Varer det lenger enn det uten at målene minker er det iallefall nødvendig å gå litt nøyere til verks.

Vær tålmodig og følg rådene som gis. Ikke gå i "spis mindre" fella. Da tror iallefall kroppen at den sulter og da sparer den mer enn noensinne ! Rådene du har fått her i tråden er gode råd....
Spis slik du gjorde da du mistet vekt og drikk masse vann. Minst 2.5 liter pr dag.

Stå på og ikke gi deg. Du er så flink atte !!