Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-14, 08:05   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Atkins-bar, 15 kh?

Atkinsbarer er hovedsaklig søtet med Malitol, som er en sukkeralkohol, men det er også den sukkeralkoholen kroppen tar opp mest av og den har den høyeste GIen på 52 (vanlig sukker har GI ca 60). Dette gjør at blodsukkeret kan svinge, kanskje ikke så man merker det rent fysisk men en måling kan vise det. Blodsukkersvingning er jo en av de tingene man prøver å unngå på lavkarbo. I tillegg opplever mange å bli skikkelig "luftige" i magen av spesielt malitol

Mange opplever også stagnasjon i vekta når de spiser silke barer, inkludert meg selv. Jeg sier ikke at du ikke kan spise disse, men du bør innta det bare av og til og ikke bruke det som måltidserstatter, dette er jo bare tomme kalorier uten næringsverdi.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat