Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-14, 16:52   #14
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Forberede kroppen på ferie med karbohydrater - Tips?

Opprinnelig lagt inn av Prettypony, her.

Tradisjonell, lokal spansk mat er godt mulig å spise ganske lavkarbo, mye av det kjennes ganske fett, og potet-tortilla og slikt kjennes ut som noe man legger på seg av- men det er jo egentlig en herlig dekadent omelett.

Disse forslagene om å la være å smake på den lokale maten når det er litt av poenget, for å liksom holde kuren- herregud, man deler jo partenerens gamle minner og smaker, bokstavelig talt, på noe som er en viktig del av spansk kultur, og tar en pause fra slanking? Oh ghee, grusomt.

Nupsida, spanjolene pleier å være gode på porsjonskontroll, og maten er generelt mettende, og hvis du veier opp med å være mye i aktivitet, så skal det en del til før den ferien ødelegger så mye. Vær litt forsiktig med det som er unødvendig (som å drikke seg full på Cava hver kveld , og sånn siste måneden før, for å unngå å få kh-sjokk, øke på karbohydratene til Fedonsk som folk har vært inne på, siden overgang fra ketogent til "vanlig kh-nivå" kan føre til at du føler deg elendig- også går du ikke AMOK med store porsjoner der nede, så går det nok så bra så! Andelen overvektige der nede (som i "tradisjonelle" Spania, ikke "det landet vi kaller syden") er ikke så voldsom av en grunn, og det er vel flere grunner til det- porsjonskontroll den viktigste, tipper jeg!

Og tradisjonell spansk mat er herlig, GLED deg! Smak på så mye som mulig av den, men spis kanskje mest av det du ser er veldig lavkarbo (herlige oster som manchego og div. pølser), hvitløksbaguetter servert på restaurant kunne du spist hvor som helst, liksom, så ingen vits å å gå amok på sånt.

Tusen takk for greit svar! En annen grunn til at jeg har valgt å kutte ketolyskuren for en stund var for at jeg ikke klarte gjennomføre det helt og det ble ganske mye atkinsbarer som erstatninger for vanlig mat :/

Så langt ingen vektoppgang!

Nede i spania tenkte jeg å spise så sunt som mulig, men også være i aktivitet (gå turer osv.) for å kunne unne meg is og slikt med god samvittighet!
Joda, det går helt sikkert ann å spise lavkarbo i syden også, men for min del skal det bli deilig å ha en liten pause fra veiing, lavkarbo osv.

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat