Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Jeg hadde en slik smerte en periode, som noen ganger strålte nedover forsiden av låret. En liten sjekk hos manuellterapeut med utstrekking av sider og korsrygg løste problemet med en gang.
Ja og det er veldig viktig å strekke ut selv etter en joggetur, spesielt setemusklatur og nedre del av korsrygg. jeg hadde også en smerte som kom og gikk, kom ann på belastning og sittestilling. Du bør absolutt ikke jogge før du har fått undersøkt hva det kan være Trilltrall, da kan du gjøre vondt verre.
Skoene kan være gode, er ikke dermed sagt at de er riktige, men dersom man har dårlig teknikk og løper for mye/for langt til man har trent seg opp er det lett å få skader/betennelser/overbelastning. Ulendt terreng (og da snakker jeg ikke om hardpakkede grusstier som er nesten like ille som asfalt) er fint å trene opp styrken i beina. Man klarer kanskje ikke å løpe så fort, men gå på og få opp pulsen og trene seg opp er vel det viktigste. Og ikke slik som min skadde kollega holder på, der alt handler om hvor langt og hvor ofte hun klarer å jogge. For min del handler det om kvalitet over kvantitet.
Lykke til Trilltrall, håper det ikke er alvorlig og leges fort så du kan fortsett med jogging 
Sist redigert av Lillemy71 : 02-07-14 kl 09:33.
|