Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-14, 07:48   #7
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan komme i gang?

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

At du bare har deg selv å tenke på den første uka, er jo helt pefekt!
Som Carisma sier, planlegging er alfa og omega! Når jeg er i "strikte" perioder, som jeg er akkurat nå, pleier jeg å planlegge alt jeg skal spise iløpet av dagen på morgenen (eller kvelden i forveien). Jeg legger inn alt på MyFitnessPal, slik at jeg har oversikt over næringsstoffene. I begynnelsen er det veldig greit, syns jeg iallefall, å veie maten, og telle hver eneste lille karbo, slik at man lærer (på nytt) hvor mye man faktisk kan spise av varer med lite karbo, samt holde et øye med proteinet og fettet.

Hei
Dette fungerer sikkert for mange som liker kontroll, og det kan være en god ide om man er på ketolysekur for 3.-4. gang. For andre er det bare å holde seg til den mat man vet man kan spise , sjekke urin av og til og gå turer så kommer det av seg selv. Det er viktig at man finner den vei som passer til ens personlighet.

Uansett må man erfaringsmessig være noe nøyere 2. og 3. gang man benytter ketogen diett for vekttap, for å oppnå resultater.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat