Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-06, 20:42   #46
Caxa
Medlem

Caxa sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 59
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Så er denne dagen over og det er kveld.

Ennå en flott dag med Rocky, han gjør noe med hjertet mitt.

Sitter og ser curling, og nyter litt fun-light gele med masse fløte. Ble endel proteiner til middag så det er greit å fylle på med litt mer fett.

Det er en veldig rar følelse å sitte og spise alt dette fettet, man har jo blitt innprentet at da blir man tjukk, at man skal velge lett mat, og nå føler jeg egentlig at jeg legger på meg. Rart hvordan man er programmert til å ha en følelse av noe, som til og med kan motbevises ved å gå på vekten.

Jeg har aldri vært noe glad i fett egentlig, alltid skjært av fettranden av koteletter o.l men jeg er nok veldig sær, for jeg har en tro på at vi mennesker er skapt til å mestre så utrolig mye mer enn vi egentlig er klar over. Hvordan overlever ellers en mor eller far som mister et barn, hva er det som gjør at vi klarer å kjempe som hardest for det vi tror på når det er noen som virkelig betyr noe for oss vi kjemper for. Hva er det som gjør at foreldre velger å beholde et barn som har en sykdom eller andre ting som gjør at de må kjempe og kjempe for hvert lille steg?

Hvor henter vi all denne styrken ifra?

Noen av oss henter den i andre, noen i troen, noen i en røyk, noen i mat, noen bare gjør det.

Så i 1993 sluttet jeg å røyke, i Mars det året hadde jeg en diskusjon med endel venner i Stockholm, vi bodde der da, om å slutte å røyke. Jeg mente man ikke kan si at jeg har lyst men jeg klarer ikke nå, eller jeg skulle så gjerne a sluttet men dette har jeg gjort i så mange år så det blir nok vanskelig. om man skal endre noe. I min verden har man da alt bestemt seg for at dette får man ikke til. De mente jeg var veldig kaxig, som kunne påstå at alle klarer det om de bare vil. Så jeg fikk en utfordring, slutt å røyk selv da vel. De syns det ble for enkelt at jeg skulle slutte dagen etter, så de satte en dato 6 mnd frem i tid. Den 21 sept.1993 tok jeg min siste røyk, kl 23.20.

Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ned i vekt, jeg vet at jeg nå har funnet en måte som passer for meg, og med den vitenskapen har fett blitt godt. Jeg er sikker på at en sjokolade, eller ett lite kakestykke hadde vært kjempegodt, eller ikke å snakke om 1 glass TabX....

Jeg er så heldig at jeg har et valg, jeg kan velge om jeg vil gå ned i vekt eller om jeg vil være som jeg er. Jeg kan velge å gå en tur, istedet for å sitte i sofaen, jeg er så heldig at jeg faktisk kan kle på meg, rydde huset mitt, lage maten min, kjøpe det som er sundt eller usundt for meg i butikken, jeg er så heldig at jeg faktisk kan gå på butikken selv.

Når jeg ser på alle mine valg, har jeg i min verden gitt meg selv en lov, JEG HAR IKKE LOV TIL Å TA VALG SOM VIL SKADE MEG.

Derfor er det nå enkelt å spise fettranden, det er enkelt å spise 0,5dl pisket krem uten sukker, det er enkelt å drikke vannet istedet for TABX'n, jeg fikk en gang livet i gave og det er opp til meg å gjøre det til noe jeg er stolt av. Ingen andre kan gjøre mine valg, jeg må gjøre dem selv og jeg må leve med konsekvensene av valgene jeg tar.

Så hver dag velger jeg å se på de små tingene rundt meg, og jeg ser hvor heldig jeg er som fortsatt kan ta mine valg.

Velg din egen vei, men husk at den veien er ditt valg og dine konsekvenser, velg klokt!!!!!

Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat