Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-14, 01:12   #291
Hubba Bubba
Medlem

Hubba Bubba sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av lirumlei, her.

Reisen mot et friskere liv startet med flere ting, først for å få mine autoimmune sykdommer i bedring. (Biologisk medisin) Så kom et gjennombrudd med LDN, det regulerte kropsvarmen min (har alltid hatt kalde føtter og hender), samt at min fatigue (trøtthet) forsvant. Ergo mer overskudd til å bli enda friskere og fungere mer på hjemmebane. Så sjekket jeg mitt D-vitaminnivå, som bør være over 100 siden jeg har autoimmune sykdommer. Det var på under 25.. Høydose D-vit fra utlandet ordnet dette og mer overskudd ble årsaken. SÅ kom jeg til at jeg var velfungerende nok til å starte på lavkarbo og ting blir stadig bedre.

Så, ja. Flere ting på veien til bedre helse. Jeg har funnet ut hva som er bra for meg og vært aktiv i søken på hva jeg må gjøre i neste skritt. Nå er det kostomlegging og etterhvert trening (opptrening) som er prioritert.

Hvis du sliter med diabetes, vil jeg anbefale deg å lese om D.vitamin og LDN, om du ikke har vært borti dette før.

Jeg har alltid forsøkt å prioritere trening (men det er ikke alltid jeg har klart det, ) men jeg regner med at det er det som har holdt meg unna diabetes. Jeg har prøvd mye rart for å bli bedre, men ingenting har hjulpet meg så langt. Jeg fikk vite for en stund siden at jeg var lav på D vitamin så jeg kunne vurdere tilskudd om vinteren.Jeg fikk ikke vite hvor lav. Jeg har etter det solt meg uten solkrem flere dager i uken. Jeg har har blitt annbefalt LND tidligere av en frisør av alle ting. Men jeg tror ikke jeg får det av legen min. Regner med å få noe betennelsedempende (og smertestillende) av legen mens jeg venter til fysioen kommer tilbake.

Jeg gir ikke opp å finne oppskiften til en god helse for meg. Jeg er glad for at jeg nå ikke er 100% ufør (har vært der) og klarer å trene noen dager i uken. Det jeg har måtte velge bort er mye sosialt og mye dugnad. Jeg blir med på litt og på mine vilkår. Men jeg vil gjerne være 100% deltaker i eget liv og ha helse til å si ja til alt jeg ønsker og ikke måtte hvile før og etter aktivitet.

Så når andre finner sin oppskrift ønsker jeg å vit hva de har gjort og om det er noe jeg kan lære. Så takk for svar Lirumlei.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat