Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-14, 17:28   #17
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og mygg?

Opprinnelig lagt inn av Dexter, her.

Er det ikke så at mange lider av høyt fastesukker om morgenen, men fremdeles kommer i ketose på dagen?
En løsning er å blande ut potetmel i vann og drikke på kvelden før sengetid.

Ketoner kommer av at man bruker fett som energi, så man må holde karbohydratinntaket lavt nok til å komme i ketose.
Dvs. under ca. 20g karbohydrater om dagen, og helst ingen raske karbohydrater.

Må man spise 20 gram karbo for å være i den slags ketose myggen ikke liker? Eller er det snakk om ketose generelt?

Jeg synes det er lite hold i det du sier, i og med at flere her også forteller om at deres ketose ikke har endret på noe som helst. Da må det i tilfelle være mer som spiller inn da?

Selv er jeg langt i fra i ketose og har fått ett eneste myggstikk i hele år. Tidligere år har jeg fått ca 10.000, ketose eller ei. Synes jeg ser veldig lite mygg i år, i grunn. Mulig det er spesielt her jeg holder til.