Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-14, 17:43   #20
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og mygg?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Hva med klegg? Som Nellie ser jeg svært lite til myggen i år, men ble nesten oppspist av klegg her om dagen, mens min datter ikke fikk et eneste stikk.
Ikke det at jeg er i ketose da, så jeg er vel ikke representativ i denne sammenhengen
Men en ting vet jeg sikkert, spiser du is eller annet søtt kommer vepsen. Vi hadde problemer på stranda i går. Innpåsliten veps når vi spise melon, veldig innpåslitne måker når vi spiste kylling! De var rå, disse måkene, forsøkte å stjele kyllinglåret ut av hånden til min datter, mens 7-8 andre måker stirret på oss en meter unna.
Men det er vel litt utenfor denne diskusjonen Hadde jo vært kjekt om ketose kunne hatt en virkning mot mygg/klegg etc, da hadde jeg seriøst vurdert noen uker ketose om sommeren.

Jeg fikk tips om å smøre meg inn med sitronolje for å unngå flygedyr. Det funker på meg. Flygedyra liker ikke sitronlukta.