Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-14, 18:27   #24
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og mygg?

Opprinnelig lagt inn av Dexter, her.

Er det egentlig mulig å både ha høyt blodsukker og være i ketose samtidig?
Vil ikke det ene uteslutte det andre?

Det er fullt mulig!
Jeg har diabetes type 1 men tåler ikke insulin og må regulere blodsukkeret mitt med kosten.
Alle mine måltider inneholder max 5-6 karbohydrater og pr døgn får jeg i meg max 25 karbohydrater. Hver eneste kontroll viser at jeg er i ketose, selv om blodsukkeret mitt i perioder holder seg altfor høyt (mellom 12 og 19). Normalt sett ligger likevel blodsukkeret mitt mellom fire og sju, men siden f,eks en infeksjon/et utbrudd fra en av mine autoimmune sykdommer fører blodsukkeret i været selv med strikt kost, så havner jeg likevel i perioder (av og til over flere uker) opp med et alt for høyt blodsukker.
Jeg var tidligere alle myggers drøm om et julebord, men er pr i dag nesten uintressant for myggen. Om en mygg likevel skulle få lyst på meg, så slipper jeg helt unna kløe og neller etterpå.

Jeg er forøvrig i ketose opp mot 45 karbohydrater pr døgn.

Sist redigert av BenteR : 24-07-14 kl 18:38.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat