Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-14, 19:37   #2231
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 36
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Er det noen som kunne hjulpet meg litt? Har veldig lyst til å prøve meg på selbuvotter, men skjønner meg ikke riktig på diagrammene jeg finner rundt omkring. Har nå funnet et mønster jeg skjønner sånn tålelig med tanke på tommelen (http://www.ravelry.com/patterns/libr...-selbu-mittens), men har problemer med å begripe hvordan man skal gjøre "kanten" langs votten, som står som en slags stolpe ut av resten av mønsteret.. Er det kun for ordenens skyld at det står som det gjør i diagrammet, det er ikke noe sånn at det skal strikkes for seg selv og så sys på eller noe sånt? Sånn jeg tolker det, skal jeg strikke vanlig på strømpepinner, men strikke to masker sammen etter og før hver "stolpe" i diagrammet der mønsteret splittes; har jeg rett i det? Blir fryktelig forvirret av at den kanten står for seg selv, og ikke følger formen på votten...
Beklager rotete og uproff ordlegging her, men er ganske fersk på å følge et diagram, og ikke ha skrevne instruksjoner

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat