Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-14, 09:39   #2241
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Det jeg gjør, er å strikke meg frem til maskene som skal bli tommel, sette de elleve på tråden, og bare legge de nye opp som en forlengelse på samme pinne, og fortsette på votten, sånn at den første omgangen jeg strikker med de nye maskene først er neste, og da fordeler jeg også maskene mer jevnt på pinnene. Jeg enten tvinner kontrastgarnet inn mens jeg legger opp nye masker, eller så legger jeg opp fargene i de nye maskene som i diagrammet (om du skjønner) så jeg kan ta med meg begge garnfargene, og slipper å få flere løse ender, det kommer ikke til å synes uansett når du syr innsiden av tommelen på plass.

Jeg vet det er mange som legger opp på en sånn måte at man måler til garnet først, og legger opp fra den enden. Jeg begynner bare i ... selveste enden, liksom. Om det var en god forklaring. Aner ikke hvordan min teknikk er kontra den jeg beskriver over ettersom jeg alltid har gjort det på denne måten, men om jeg skal prøve å forklare det, så legger jeg bare garnet som en løkke rundt tommelen, holder garnenden fast under de øvrige fingrene, og så lager jeg masker ved å stikke inn pinnen under tråden fra forsiden av tommelen. Når du alt har tråden på pinnen, vil da tråden som kommer fra strikketøyet ligge over tråden fra garnnøstet.

Var det forståelig?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat