Jeg er så frustrert
Nå er jeg snart lei...for etter en fantastisk start med Skaldeman har jeg nå stått dønn stille i tre uker...grrrrrrrrrr!
OK, jeg vet at jeg ikke skal veie meg hver dag, men jeg synes det er helt ok sålenge jeg kan se at kurven nedadgående på ukesbasis.
Jeg tar en halvtimes mosjonstur i rask gange hver morgen og trener litt vekter hjemme, det det kan jo f... være slik at jeg erstatter tapt fettvekt med akkurat like mye nyvunnet muskelvekt...
Etter to uker uten fremgang gikk jeg over på en lavkalori (1000 kcal/dag) men høyfett versjon uten at det ser ut til å hjelpe. Tenkte jeg skal prøve med en skikkelig høykalori (3000 kcal/dag) og høyfett variant neste uke form å se om det kan sette fart i sakene.
Jeg drikker bøttevis med vann, men mesteparten renner rett gjennom, og ketostixen har hele tiden vist utslag, så det ser jo ut til å fungere, men det er så frustrerende likevel.
I tillegg kommer også dette merkelige utslettet, som når jeg tenker meg om begynte omtrent samtidig med at vektnedgangen stoppet opp, uten at jeg kan se noen direkte sammenheng der...
Jaja, litt trøst er det jo å finne her:
http://www.lowcarbiseasy.com/whattoexpect.htm
"When your cells lose some of their fat content, they usually want to fill up with something else and so they inflate themselves with water. Even though you have lost fat it may take your body some time, possibly a month or two, to adjust and release this water."
Sukk, nei, jeg får bare vente og se...uansett så er det godt å få luftet frustrasjonen litt, og jeg vet at jeg ikke er alene om det her inne. Tusen takk for et kjempebra forum, for det er utrolig mye inspirasjon å hente her, og jeg hadde nok ikke holdt ut uten min daglige dose lavkarbo.no  
Jan.
|