Tråd: Om kalorier
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-14, 22:24   #8
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Om kalorier

Med kaloritelledietter mener jeg dietter basert på å telle kalorier som f.eks. Grete Roede, vektklubben osv. Da jeg gikk på Grete Roede kurs for 8 år siden ble vi frarådet riskaker, mens det gikk inflasjon i knekkebrød med magerost. På de 8 årene har det jo blitt mer fokus på lavglykemisk mat også hos GR. I en ideal verden hadde det vært veldig fint om kalorier ikke hadde noe å si, og det aller beste er jo selvsagt at man lærer seg å spise iht kroppens sult- og metthetsignaler og at energiinntaket og balansen regulerer seg selv deretter. Men så er det jo dessverre slik at enkelte av oss, f.eks. jeg, er pent nødt til å ha en stikkontroll på det med jevne mellomrom, for jeg kan fint klare å trykke innpå 3-4000 kalorier i form av bra lavkarbomat og da vil jeg legge på meg, og jeg kan også finne på å gå i lange perioder med bare 1000-1200 kcalorier som igjen blir for lite. Jeg er kjempemisunnelig på dere som klarer å regulere inntaket bare ved å spise når man er sulten og til man er passe mett, og jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne sluppet å tenke noe på kalorier. Men så lenge jeg skal ned i vekt må jeg dessverre holde kontrollen også der.

Sist redigert av Cyan : 22-08-14 kl 22:30.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat