Tråd: Om kalorier
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-14, 23:03   #10
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Om kalorier

Det er tydelig at endel har et nærmest manisk forhold til å måtte telle kalorier, og føler seg personlig krenket over at noen (og da særlig jeg) pirker på "religionen" deres. Det må bare kveruleres for kveruleringens skyld... At man kan spise store mengder av næringstett mat er kanskje fordi kroppen har behov for den næringen? Veldig, veldig få klarer å holde et stort inntak over tid (ref manglende matlyst, kvalme osv diskusjonene her inne etter en viss tid i ketose). Men spm er heller om man klarer å gi kroppen den "friperioden" hvor den faktisk får overskudd av næring, eller om panikken slår inn for tidlig.

Uansett er dette med næringstett het så langt fra allmennskunskap man kommer ved de lunsjbordene jeg har sittet hvertfall! Der råder et motsatte. Mine to nærmeste kollegaer er for tiden på diett kun bestående av knekkebrød uten pålegg nettopp fordi det holder kalorinivået nede. (Dessverre holder det ikke klagingen over hvor sultne de er nede... Kanskje derfor jeg har dette veldig langt fremme i hodet om dagen og mener at det ikke kan nevnes for ofte)
Forøvrig er jo bruken av lettprodukter hos nevnte GR og vektklubben et godt bevis for at de ikke er så oppdatert på dette som de burde være de heller.