Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-14, 21:11   #1
jente86
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2014
jente86 er på en erverdig vei

Hatt sommerferie fra LK og nå står det stille

Jeg har gått på lavkarbo siden april 2013 og gikk fra da og til jul ned 14 kg.
Er 169 høy og startvekt var 76 kg. Jeg har hatt flere utskeielser med noen dager-2 ukers varighet og aldri hatt problemer med å bane meg inn på LK kost igjen. Kiloene jeg har lagt på meg har stort sett forsvunnet relativt fort igjen. Liten sprekk og kiloene borte 3-4 dager etter, lengre sprekk og tilbake på rett vekt 2 uker etter. (Med andre ord mest vann)
2014 har derimot vært et vanskeligere år på diett og det sikkert i sammenheng med at målvekt var 2 kg unna og jeg begynte å slappe av og tillate meg litt (for mye) karb og gikk mye opp og ned i vekt.
Nå har jeg slitt hele sommeren med å være striks i forhold til altfor mye godteri og vanlig karbo mat og har derfor klart å legge på meg 8 kg igjen! På 5 uker. Jeg er selvsagt skuffet og sint på meg selv for å slippe feriekosen så langt.
Nå har jeg klart å komme meg på rett spor igjen og er på andre uka med utslag på ketostix. MEN vekta rikker seg jo knapt. Jeg er jo vant med å miste utskeielses kilo på kort tid, forventer selsagt at det tar lengre tid nå da det er mer enn vann som har kommet på igjen. Men jeg mistet jo ikke en kilo en gang på de første 7-8 dagene!
På 12 dager dager nå har jeg bare gått ned 1,2 kg.

Er det noen som har vært borti det? Og ikke ha vannvekt å miste etter en lengre utskeielse? Husker jo at da jeg startet på dietten for første gang gikk jeg ned 2 kg på den første uka.

Ikke venter jeg mensen og ikke har jeg vært spesielt stressa eller sovet dårlig, og jeg er jo i ketose på andre uka?!

Er det vanlig?! Takksam for alle tilbakemeldinger

jente86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat