Sv: Hatt sommerferie fra LK og nå står det stille
Takk for tilbakemeldinger!
Ja det er ca de tallene jeg har vært og gått ned til og er igjen idag.
Jeg trives på dette kostholdet pga mer enn vekttap. MEN jeg er en ordentlig sukkernarkoman, kan leve på godis, sjokolade og is hvis det hadde vært greit. Jeg merker jo at søtsug blir mindre etter noen uker i ketose, men jeg har likevel aldri (på 1,5 år ca) klart å kvitte meg nok med suget til at jeg ikke tenker på godteri osv mer. Jeg kan være på LK/ketolyse i flere uker og har også vært det på det lengste 2 mnd uten at suget har blitt helt borte og da har det ved spesielle anledninger fristet feks såå mye med den kakebitrn i en bursdag eller pepperkaker til jul at jeg har sprukket og da vedvarer sprekken i ett par dager før jeg er tilbake på rett spor igjen. Mye av grunnen er jo også at heg fortsatt synes det er noe tungvint, ungene og mannen skal ha potet/ris/pasta hver dag så vi må ofte lage 2 retter. Og som i sommer ser jeg det som nesten umulig å reise på 2-3 ukers ferie på diett. Hva skal j tilberede til frokost i telt? Campingvogn uten koke og steke muligheter osv. Da frister det mer å spise det de andre i familien gjør. Selvsagt burde j holdt ut lengre enn eksempelvis to mnd for å bli fullstendig kvitt suget, men jeg har nok ingen tro på at JEG kan bli HELT kvitt søtsuget eller savnet etter vanlig mat (spes brødskiver) noen sinne..
|