Daglig fordeling av carb/protein/fett?
Har trålet tråder i over en uke, og lært masse nytt!( Litt skummelt å stille spørsmål- siden så mange nye får kommentar om å lese seg opp på gamle tråder som kan gi svar- men jeg lover- jeg har virkelig LEST! )
Men fortsatt er det en ting som er litt uklart, og det er næringsfordelingen. Synes å huske at jeg leste noe der det sto 5% carb/20% protein/75% fett, men jeg tenkte å starte mykt, og vil holde meg et sted mellom 20-40 carber pr. dag. Noen med mer erfaring som kan hjelpe meg med det regnestykket?
Brukte en kalkulator det ble tipset om i en annen tråd, der sto det følgende:
(ut i fra min egen vekt/høyde mm)
- To lose 0.5 kg a week safely decrease your daily intake to 1,433 calories.
- You have decided to eat 30 grams of carbohydrate a day. This is 8.4% of your total diet caloric intake.
- Required Protein Intake: 165 grams of high quality protein.
This would be supplied by: 27.5 ounces or 771 grams of a high quality protein food like meat, fish, eggs, or cheese, which typically contain 6 grams of protein
- Maximum Fat Intake: 72 grams.
For every 1 gram of protein you eat over 165 grams of protein, reduce your fat intake by .5 grams to stay within the calorie limits compatible with your weight loss goal.
Do not lower your fat intake below 66 grams which is 30% of total calories.
Kan noen gjøre dette mer forståelig for meg pleace? Det jeg tror jeg lærte var at jeg spiste for lite proteiner., men litt usikker enda på hvor tallet 771 gram proteiner daglig kommer fra, i og med at det også står at jeg skal ha 165 g litt lengre opp Forstår jeg det rett når jeg tenker at totalvekten på kjøtt/fisk/egg skal veie 771 g, og at det vil gi 165 g ren protein? Jeg er ikke så opptatt av kaloriene da, så det er sagt.
Fra Diett.no har jeg de siste dagene fått disse utregningene:
(Ta i betraktning at jeg ikke helt har forstått hvordan dette funker enda, og at jeg innser at det ikke er helt som det skal, samt at jeg ikke har vært så bevist på fordelingen fram til nå )
4 sept:
- Fett: 89% , 75g
- Karb: 4%, 8g
- Prot: 6 %, 11 g
6 sept:
- Fett: 79% , 94g
- Karb: 6%, 17g
- Prot: 14%, 38 g
Hvor på vidda har jeg vært egentlig??
Kalkulatoren jeg brukte fant jeg her:
http://www.phlaunt.com/lowcarb/nutrientCalc.php

|