Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-14, 23:08   #3
miss sophie
Juniormedlem

miss sophie sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 43
miss sophie er på en erverdig vei

Sv: Daglig fordeling av carb/protein/fett?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Er din idealvekt 60 kg og du ikke trener aktivt, vil du trenge 60 g protein til dagen. Trener du, kan du øke proteinmengden noe.

Takk for svar BenteR! Og det var helt nytt for meg at det var IDEALvekten man skulle beregne prot.mengde ut fra. Kan faktisk ikke huske å ha lest akkurat det noen plass, og det har jo ganske mye å si for beregningen!

Ellers vil jeg bare si som jeg skrev i innlegget over, at jeg ikke tenker kalorier utover det at for å få prosent på daglig næringsinntak på diet.no så jeg sette inn en kalorisum som de skal regne prosentene opp i mot. Jeg skrev inn den summen som ble anbefalt for meg, og jeg forholder meg til den på den måten at det er det jeg minst må spise hver dag. Det er jo slik jeg kan finne ut om jeg f,eks må mumse 7 ekstra skiver kokt skinke til kveldsmat for å fylle proteindelen, eller ta en shot med olje, for bl. annet å oppnå rett balanse i diagrammet og å få i meg nok kalorier.

Leser at flere her inne sliter med å få i seg nok fett, og spiser mindre kalorier enn kroppen har godt av for de er mettet, slik at bl.a vektnedgangen stopper opp- det vil jeg jo helst unngå! Derfor føler jeg at jeg må ha kontroll på dette helt fra børjan av!

Nå vet jeg at jeg skal ha max 30 g carb, mellom 70-80 g proteiner, men hvor mange gram fett må jeg spise slik at jeg spiser nok? Og hvordan blir næringsfordelingen prosentvis ut i fra disse tallene? Anybody??

miss sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, streng dr.Hexeberg'ish Svar med sitat