Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-14, 02:54   #4
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Daglig fordeling av carb/protein/fett?

Du spiser deg mett.
For mitt vedkommende betyr det at jeg spiser over 300 gram fett pr dag (spiser mellom 3000 og 4000 kalorier til dagen), ca 125 g protein og 25 g karbohydrat.
Nå spiser jeg enormt mye i forhold til vekt (41,5 kilo), men må det pga helsa.
Andre vil kanskje heller legge seg på 30 karbohydrater, 70 g protein og 150 g fett.
Du skal være mett og ikke være i et stort kaloriunderskudd
Mine karbohydrater kommer fra grønnsaker og litt bær, protein fra kjøtt, fisk og frø, fett fra kjøtt, fisk, frø og oljer.

Om du velger en retning vil du finne info om hva akkurat den retningen foretrekker.
Lavkarbo er alt opp til 150 karbohydrater og derfor finnes det et uttall retninger å følge. Jeg mener personlig at så lenge man holder kontroll over karbohydrater og protein, så vil man etter ei tid finne sitt behov for fett for at man skal kjenne seg mett og ikke ha behov for å snackse mellom måltidene.
En prosentfordeling sier ikke så mye om man ikke samtidig vet hvilken kalorimengde man ligger på. Prosentfordelingen blir jo regnet ut i fra total mengde kalorier man spiser......