Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-14, 11:21   #23906
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ei veninne mistet stefaren i kreft for noen dager siden, han har vært i livet hennes i 30 år. Hun mistet også faren i kreft da hun var 6, så det ripper opp i en del og det gikk veldig fort. Jeg lurer på om jeg bør sende en blomst eller noe? jeg er så utrolig dårlig på sånt.
(Vi fikk ikke noe fra noen da sambo mistet sin mor, men i foredrene mine sin omgangskrets sender de alltid noe. Hadde det vært litt nærmere ville jeg gått i begravelsen.)

Da mamma døde i forrige uke var det utrolig godt å få sms eller pm på facebook fra både nære venner, og de i litt mer perifer omgangskrets. Litt merkelig å få kondolanser på veggen min på fb, slik at alle kunne lese det som jeg synes var ment for kun meg. Synes også det var veldig fint med de som sendte sms den dagen det var begravelse, og viste at de tenkte på meg på den triste dagen. Og de som var i begravelsen fordi de kjente meg, og ville støtte meg, selv om de ikke kjente mamma noe særlig.

Hadde nok også sendt blomster, eller en annen gave. Fikk f. eks en utelykt med lys, og et lysfat med kubbelys på, som varmet like mye som blomster. Så kommer det også litt an på hva som står i dødsannonsen, om det står at de ikke ønsker blomster, eller om de ønsker en gave til et spesielt formål. Vi ønsket pengegave til kreftavdeling på sykehuset her, og tok opp kollekt i begravelsen til dette formålet. Fra noen som ikke hadde anledning til å komme i begravelsen, og som ellers hadde gitt oss blomster, sendte/ kom til en av oss i familien med et kort med penger, som vi igjen tok med til kollekten.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo