Tråd: Atkinsbarer
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-06, 18:10   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkinsbarer

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Jeg har brukt disse barene som måltidserstattere når jeg har vært i farta og har hatt dårlig tid. Men er det det de er beregnet til? Hvordan bruker dere disse barene og shakene? De er jo så gode at de burde vel bare brukes som lørdagskos egentlig. Må legge til at jeg er på ekstremlavkarbo nå i induksjonsfasen. Så hva råder dere meg til? Kutte de ut? Spise de som snop 1 gang i uka eller hur?

Barene ?? Anbefaler dem absolutt ikke som måltidserstattere !! Det er rent SNOP og kan i beste fall brukes som mellom måltid når man er "fysen" og ikke kan spise vanlig mat. Krisemat på bil/tog eller båttur. Eller som snop en gang eller to i uka. Selv om de skal være "godkjent" under induksjonen så ville jeg IKKE ha spist dem da. Selv Atkins selv anbefalte dem ikke i denne perioden. Han sa klart og tydelig "if your weight will not come off....keep it simple... LAY OFF THE FRANKENFOODS". Kanskje litt rart, siden han begynte å lage lavkarbo produkter selv. Men han anbefalte dem ikke under induksjonen. Etter at han døde har det tatt helt av og nå er det produktene som er hovedsaken. Dessverre..... Hold deg unna lavkarboprodukter og hold deg til mat uten kunstig søtstoff og faenskap under induksjonen er mitt råd. En gang i uka er mer enn nok.

Shakene er overpriset og smaker ikke noe særlig, - heller ikke de holder som måltidserstattere,- toppen som mellom måltid. Kan like godt drikke en protein shake fra helsekosten.

Huffameg, det skinner vel klart igjennom at jeg er svært lite begreistret for produktene. Det er stort sett fordi jeg har lest så vanvittig mye om og kjenner enda fler som har fått problemer med vekttapet på grunn av dem. De fleste som har problemer med vekttap og spiser barer/drikker shaker, begynner å ta av igjen når de kutter dem ut. Så hvorfor begynne med dem i det hele tatt ??

.....det var nå MIN personlig mening....