Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-14, 01:01   #23978
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av hernon, her.

Jada, jeg er helt sikker!
Mht lege, det er bare å gå til nærmeste legesenter og be om å bli satt på listen, ikke noe problem.
Det er kommet et skjema der dere bor ( skal bo?) fra det lokale Council. Det skal fylles ut og returneres - vanligvis før 1.okt - og dermed er dere inne i systemet.
Vær også obs på når dere åpner konto for gass, strøm, tv - lisens at dere IKKE
Velger å betale over nettbank. Få regningene i posten! For de første årene er en husholdningsregning i ditt navn og din adresse en type legitimasjon mange krever. ( Ikke spør meg om hvorfor)

Og så er det Council Tax, hvis dere ikke allerede har fått den så sørg for å få ordnet med den. Det er eneste regning man kan få fengselsstraff for ikke å betale

Oi, her var det mye nytt! Der vi bor, er det min bedre halvdel som holder kontroll på regninger og den slags - jeg bare overfører penger til hans konto hver måned for å dekke min "halvdel" (han er britisk, så var enklest slik), så husholdningsregninger får jeg ikke i mitt navn :/

Jeg har ikke fylt ut noe selv til council, men vet helt sikkert at vi betaler council tax, så kjærst har nok registrert seg (han har bodd på denne adressen noe lenger enn meg), så får høre om han vet hvordan jeg slenger meg på..

Tusen, tusen takk for tilbakemelding! Skulle gjerne gitt deg en skikkelig klem, du aner ikke hvor deilig det er å endelig få noen håndfaste svar!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.