Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-14, 18:15   #12
Fettman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 34
Fettman er på en erverdig vei

Sv: Må det et søksmål til for å få endret holdningene?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Drevon som holdt nettmøtet er jo kjent for å ha som fanesak å angripe lavkarbo, siden det truer inntektgrunnlaget hans. Men jeg syns også han gikk i overkant langt i det nettmøtet, og at han snart må stilles til veggs for uttalelsene og villedningen sin.
Helsemagasinet VOF pleier å komme med tilsvar til hans utsagn, men dessverre når ikke de ut til breddepublikummet på samme måte som vg gjør.

Når det krangles i media om kosthold, og når mediene i tillegg er partiske og serverer flere artikler om det ene enn det andre, vinkler saker på partiske måter, så er det ikke godt å vite hva man skal tro hvis man ikke har gjort seg opp noen dyrekjøpte erfaringer.

Jeg kan forstå mediene også, noen av dem vinkler det slik at ekspertene får vektlagt mer av det de sier enn de som ikke regnes som eksperter eller autoriteter. Det viser igjen hvor stor påvirkningskraft det finnes hos noen som er ment og være upartiske, som helsedirektorat og ernæringsråd også videre.

Jobben til slike direktorat og råd er jo å informere folk om hva som faktisk gir bedre helse og ikke undergrave det. Ja, jeg mener også at man må kunne stille disse folkene til ansvar for det de sier, i det minste kunne endre de rådene som gies, eller slutte og gi dem og overlate kostholdsrådene til lekfolk. ...men det blir egentlig litt for tullete for min del når vi ser hva som virker. Hvis folk blir bedre av lavkarbo må man jo kunne påvise det i seriøs forskning, og da skulle man kunne gi det som et helseråd, et alternativt et om ikke annet.

Fettman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat