Hvordan går det egentlig?
Jeg synes teoriene i boka til Skaldemann høres veldig riktige ut, men jeg må innrømme at dette ikke virker så veldig lovende i praksis som jeg hadde håpet. Det begynner å bli ganske mange innlegg her nå som rapporterer at de går svært lite ned i vekt, eller står stille.
Slik er det også med meg. Før jeg startet på Skaldemann gikk jeg ned 12-13 kilo på lavkarbodiett (fra 132.5 kg). Men etter jeg startet på Skaldemann har det stått bom stille. Nå er det gått ca tre uker uten nevneverdig endring. Jeg fører pinlig nøyaktig oversikt over alt jeg spiser, og er aldri over 20g karb om dagen - vanligvis under 10.
Typisk fordeling på protein-fett-karb er 23% - 74% - 3% og kaloriinntaket ligger på ca 23 - 25 Kcal pr kg kroppsvekt. Jeg har vært nede på 20 og oppe på 27 uten at det har gjort forskjell.
Jeg kjenner godt til dette med platåer, men jeg synes det er litt tidlig å få et platå med min utgangsvekt.
Nå skanner jeg dette forumet hver dag, for å se om det er noen som rapporterer om gode resultater, men det bekymrer meg at det er så mange som opplever det samme som meg, og at det liksom mangler beretninger om de gode resultatene over litt tid. (bortsett fra Skaldeman, da )
Er det noen som virkelig har fått sving på dette?
Jeg har som sagt stor tro på dette i utgangspunktet, men jeg må være ærlig med meg selv. Jeg har ikke tenkt å gi det opp med det første, men jeg skulle gjerne sett litt klarere resultater.
|