Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-14, 09:06   #23999
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Familieterapeuten jeg gikk til (de hadde både par- og en-til-en-sessions) vekslet mellom "fortell om" (og da gikk det gjerne på oppvekstforhold, familieforholdene hjemme, etc - antakelig for å danne seg et bilde av meg som person) og deretter spørsmål om hva jeg syntes var viktig ... både for samlivet spesielt og livet generelt... hvilke egenskaper jeg så ved hver av foreldrene og omgangsformen med imellom som jeg gjerne ville videreføre innen vårt forhold. Hvordan konfliktløsningen dem imellom fungerte etc.
Dette ble så brukt som innfallsport for analyse av hvordan jeg og min mann (nå X) hadde det sammen, og hvordan man kunne nå et sted med god kommunikasjon. Samt at i de timene hvor vi var samlet så tok man opp "familiekulturforskjeller" innen blant annet konfliktløsning og det var mye forsøk på å formidle forståelse og respekt for den andres reaksjoner og prioriteringer.

Nå funka ikke det for oss som par (det var for mange dype forskjeller om hvor/hva vi vil med livet, og hvordan man når dit), men jeg syntes jeg lærte veldig mye om meg selv og om mitt reaksjonsmønster oppi det.

Vet ikke om dette kan bidra noe Carisma. Veldig vanskelig å bidra konkret når problemstillingen ikke er mer konkret.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.