Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-14, 09:31   #24002
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg er margebisk og rystet!! En jeg jobber sammen med blir mest sannsynlig langtidssykemeldt. Vi andre begynte da å snakke om behovet for vikar. Kjappe tastetrykk viste at nav har flere på jobbsøkelista si som har det vi søker. Jeg viser søket til et par andre og får som svar at de vil ikke ha navere for de er ikke ressurssterke????? De ville heller finne noen som ikke var hos nav. Hvor finner man dem da?? Fikk hakeslepp helt nedi gulvet jeg! Hårreisende spør du meg.... Eller hva mener dere??

Det kommer en på hva som menes med «på NAV», og ikke minst hvor lenge. Og hvor man bor i en større by hvor man har mange jobbmuligheter eller tilbud for fysisk og psykisk helse ville jeg vært skeptisk til en med lang historie fra NAV, men på et mindre sted med færre arbeidsplasser og mindre kompetanse på oppfølging hos NAV og helsevesen er det ikke like stigmatiserende.
Men det er jo en enkel måte å løse det på, uformelle referanser. Altså å sjekke litt rundt i tillegg til de referansene som søker oppgir.