Sv: Livvidde kontra vekt
kamp; Det første som slo meg, og som du selv nevnte også, er at stressnivået har økt i forbindelse med oppstart av ny medisin. Kroppen jobber med å tilvenne seg medisinen, og bruker mye av kroppens energi og ressurser på det for øyeblikket. I den forbindelse tenker jeg at det kan være ekstra nyttig å gi kroppen tid til å restituere seg i denne perioden. Tid til å fylle energilagrene og til å komme i balanse igjen. Om den maten du spiser gjør deg godt, selv om du ikke har vektnedgang for tiden, så tror jeg du vil tjene best på å la kroppen ha bare et fokus å konsentrere seg om av gangen.
Høyt stressnivå gir falskt beredskapsmodus, som bidrar til at forbrenningen senkes og vektnedgangen stagnerer. Jeg tror kanskje kroppen vil bruke lengre tid på å dempe stressnivå, om den både må tilvenne seg ny medisin og endring i kostholdet. Jeg har en teori om at stresset dempes etter tilvenningsfasen, som gjør at kroppen går ut av beredsskapsmoduset og begynner å slippe fettet på den dietten som tidligere har fungert godt. Why change a winning team? (før du er ferdig med medisintilvenningen mener jeg)
Håper det ordner seg for deg og at du har hatt ei fin helg 
NB, Dette er bare mine egne tanker og teorier altså, selv om jeg piffet opp med litt vitenskap og psykoterapi, som du i høy grad er godt kjent med fra før. Budskapet kan vel enkelt oppsummeres til "Skynd deg sakte" eller noe i den duren
|