Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-06, 11:20   #37
jankph
Seniormedlem

jankph sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Jeg er så frustrert

Jeg har aldri reagert på hverken brød eller ost/mel før, men det kan jo hende at lavkarbo-kostholdet gjør meg mer følsom overfor visse matvarer. Brødet har jeg ikke lyst til å kutte ut, først og fremst for å få i meg noen karber, og Lindberg-brød har jo tross alt lav GI og lite karber. Men, jeg skal ihvertfall kutte ut melk og ost en uke og se hva som skjer med utslettet. Kan hende det hjelper på vekten også. Tror jeg leste om det et sted, men husker ikke hvor.

Og se her: Jeg vet at man ikke skal være så opphengt i noen gram til eller fra fra dag til dag, men i min situasjon mottas alle positive signaler med stor begeistring haha. OK, så jeg veiet meg da jeg kom hjem fra jobb i går (88.8), så en tur i butikken for å kjøpe UDOs choice og Cocosa, vel hjem spiste jeg 3ss UDOs olje, en halv ferdigstekt kylling fra butikken og en passe porsjon salat med ganske godt med extra virgin olivenolje (og litt balsamico eddik for smakens skyld), drakk godt med vann hele kvelden og natta, og i dag tidlig var jeg faktisk 400g lettere enn i går (88.4)..tre uker siden sist jeg var så lett om morgenen. Så kanskje Skaldeman virkelig har rett, fettbålet trenger (masse) fett for å brenne. Vel vi får se i morgen, etter at jeg har helt i meg mer fett i dag uten å tenke på kaloriene eller vekta eller noesomhelst.

Aloe-kremen hjelper i alle fall mot kløen, men det er foreløpig umulig å se om utslettet er blitt bedre, men heller ikke verre. Det var jo en periode tidligere da det ble bedre, men jeg husker ikke hva jeg gjorde (spiste) da, desverre. Vi får se hur det går nå. Og du verden så fort den trekker inn i huden, lukter ikke så ille heller, selv om jeg føler meg litt femi nå

Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat