Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-14, 22:12   #1
soladi
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2009
soladi er på en erverdig vei

Nybegynner. Vektoppgang. Hjelp meg!

Hei dere. Jeg har nå spist lavkarbo i to uker. Jeg er jente, 27 år, 177 cm høy, ca 65-67 kg. Jeg har ikke noe mål om vektnedgang, men jeg er svært disponert for diabetes tyoe 2 (familiær opphopning), og jeg ønsker å følge denne type kost da kroppen min samarbeider bedre uten karbo. MEN jeg har gått OPP et par kg i vekt etter oppstart. Hva gjør jeg feil? Jeg veier ikke maten min for øvrig.

Frokost: ca 3 dl gresk yoghurt med to ss bringebær blandet med en dråpe vaniljesteviadråper.

Lunsj: omelett av 3 egg, ca 0,5-1 dl fløte, litt ost, paprika, purre, evt skinke, sammen med en pk (den vanlige - 175 gr?) røkelaks og noen salatblader. Omeletten er stekt i smør. Evt har jeg med middagsrester.

Middag i dag: to biter torskefilet stekt i smør, en spiseskje ertepure og ca en neve blomkål.
Middag i går: hjemmelaget kyllinggryte med paprika, sopp, purre, fløte, rømme, kyllingbuljong.
Annen middag: feks 300-400 gr svinefilet med blomkålpure med fløte og hvitløk og evt litt salat eller sopp.

Til kvelden er jeg gjerne litt fysen og spiser et par ruter Cavalier mørk sjokolade, evt Premium 70%. Jeg spiser ofte en Atkins-bar som mellommåltid i løpet av dagen. Jeg drikker 1 glass rødvin 3 kvelder i uka. Drikker minst 2 liter vann hver dag og ellers svart kaffe. Jeg har vært raus med smøret til steking osv..

Hva gjør jeg galt? Som sagt må jeg ikke nødvendigvis gå NED i vekt, men jeg vil i hvert fall ikke gå OPP. Jeg er ikke stressa for noe, er faktisk ganske harmonisk av meg.. Trener 2-4 ggr per uke, i hovedsak løpeturer på 7-10 km, evt imtervaller. Mageområdet har alltid vært mitt problemområde og pga at jeg er disponert for diabetes ønsker jeg å redusere omkretsen/vedlikeholde.

Ligger svaret rett foran øynene mine? Vær så snill å hjelpe meg..

soladi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/lchf Svar med sitat