Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-14, 22:31   #24025
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Teller man antioksydanter eller måler man effekten av antitantene? Uansett.... Grønnsakene jeg har kjøpt i år på kiwi, rema, rimi, bunnpris etc etc har avgått ved søppelboksen omtrent dagen derpå. Er jordbruket blitt fullstendig ødelagt? Husker da jeg var lita og det om høsten kom en frukt-/grønnsakbåt til bygda. Vi kjøpte store striesekker med både kålrot, gulrøtter og epler. Og alt holdt seg bra i flere måneder!! Jaja...

Vi snakket om dette sist jeg var på fedonklinikken faktisk, for hun sykepleieren er gift med en nordlending. Hun sa kvaliteten på grønt der oppe var helt elendig og ting var nesten råttent i hylla i butikken. Det ligger nok lenge på lager før det ankommer hylla. Merker jo veldig forskjell bare på grønnsakshandleren som kjøper direkte fra bonden her, og matvarekjedene som mellomlagrer på store lager.