Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-14, 11:33   #2259
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Har begynt på par nummer to, og må spørre om hjelp igjen, gitt!
På det forrige paret, ble det liksom et hakk, der jeg begynte å strikke selve tommelen, ved "stolpen" med kontrastfargen. Altså, man plukker jo opp 11+11 masker pluss en på hver side, og naturlig nok blir stolpen strikket inn fra maskene man plukker opp fra siden. Så det ble et hakk i linja som går fra bunnen av mønsteret og opp til toppen av tommelen der jeg gjerne skulle vært foruten! Kun kosmetisk, altså, ikke hull eller sånt i selve greia. Noe snøring på åssen jeg kan unngå det på neste par?

Oi! Denne overså jeg helt! Årna det seg?

Jeg lurer på i denne stund, hva mener folket om montering av ermer? Jeg har mot normal bare sydd dem på med stoppenål og strikkegarn, men jeg ser at de både sys med maskin, og hekles. Hva mener dere er best? Hekling ser jo veldig fint ut, da.

En annen ting, genseren som skal monteres skal bli kofte, og jeg må klippe den opp, ta opp masker og lage knappestolpe. Jeg ville vanligvis ha laget knappestolåen dobbel - altså brette inn og sy over sårkanten, men lurer på om jeg skal gå for en enkel på denne. Hva synes dere er beste måten å sikre/skjule sårkanten på?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat