Tråd: Ok, Question:
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-14, 11:55   #11
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ok, Question:

Opprinnelig lagt inn av Greeta, her.

Jeg blir litt desperat kjenner jeg, har gått opp 1 kilo den siste uka? o.O

En kilo opp trenger ikke å være fettvekt i det hele tatt. For det første er vektene vi har hjemme ganske unøyaktige og faktisk avhengige av hvordan vi står de. For det andre kan vekta variere så mye som 2-3 kg pga av syklus, salt mat, kunstig søtning og andre ting som binder vann i kroppen. Og hvor lenge har du holdt på? Det kan ta opptil 3 mnd for kroppen og venne seg til fettforbrenningsmodus, man må bare holde ut og spise "riktig". Det er desverre ikke slik at at man nødvendigvis raser ned mangfoldige kilo i uka for det om man er på en ketogen diett. Ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang. Det vil være individuelle forskjeller og det kommer an på hvor mye du har å ta av i utgangspunktet, samt mange andre faktorer. Det bør heller ikke å være et mål i seg selv å rase ned i vekt, for det er ganske greit at hud og hodet også faktisk henger med på vekttapet. Det virker som om du stresser noe fryktelig med dette og det er en partystopper i seg selv. Få orden og rutiner på kostholdet, slapp av og nyt all den gode maten du faktisk kan spise på dette kostholdet og det uten å være konstant sulten

Hvis du absolutt må ha brødet ditt, hva med å lage en skive med smør majones og et egg + grønnsaker? Som andre nevner det er ikke om å gjøre å ligge lavest mulig i kh inntak og du må få i deg masse, varierte grønnsaker.

Opprinnelig lagt inn av Greeta, her.

Sjekket ketostix, har falt ned 2 grader, ligger på lav forbrenning.

Jeg regner med at det her er fargen på ketostixen du sikter til? Og det har ingenting med forbrenningen din å gjøre. Ketostixen gir deg kun en indikasjon på hvor mye overskuddsketoner det er i urinen. Mørk farge tyder på for lite væskeinntak og lysere farge mer væske i kroppen. Man kan også bruke opp ketonene (f.eks ved hard trening) og ha null utslag, men man er fremdeles i ketose. Noen mister også utslag på stix ved menstruasjon. Ketostix er unøyaktig og ødelegges raskt etter åpning av boks, hvilket også kan gi null utslag, det blir bare stress å tisse på de stripsa hele veien. Du er i ketose om du ikke spiser mer enn 10 g til dagen (eller under 25-30 g for den slags skyld). Hiv stixa og stress ned.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat