Sv: Ok, Question:
Opprinnelig lagt inn av Greeta, her.
Jeg blir litt desperat kjenner jeg, har gått opp 1 kilo den siste uka? o.O
En kilo opp trenger ikke å være fettvekt i det hele tatt. For det første er vektene vi har hjemme ganske unøyaktige og faktisk avhengige av hvordan vi står de. For det andre kan vekta variere så mye som 2-3 kg pga av syklus, salt mat, kunstig søtning og andre ting som binder vann i kroppen. Og hvor lenge har du holdt på? Det kan ta opptil 3 mnd for kroppen og venne seg til fettforbrenningsmodus, man må bare holde ut og spise "riktig". Det er desverre ikke slik at at man nødvendigvis raser ned mangfoldige kilo i uka for det om man er på en ketogen diett. Ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang. Det vil være individuelle forskjeller og det kommer an på hvor mye du har å ta av i utgangspunktet, samt mange andre faktorer. Det bør heller ikke å være et mål i seg selv å rase ned i vekt, for det er ganske greit at hud og hodet også faktisk henger med på vekttapet. Det virker som om du stresser noe fryktelig med dette og det er en partystopper i seg selv. Få orden og rutiner på kostholdet, slapp av og nyt all den gode maten du faktisk kan spise på dette kostholdet og det uten å være konstant sulten 
Hvis du absolutt må ha brødet ditt, hva med å lage en skive med smør majones og et egg + grønnsaker? Som andre nevner det er ikke om å gjøre å ligge lavest mulig i kh inntak og du må få i deg masse, varierte grønnsaker.
Opprinnelig lagt inn av Greeta, her.
Sjekket ketostix, har falt ned 2 grader, ligger på lav forbrenning.
Jeg regner med at det her er fargen på ketostixen du sikter til? Og det har ingenting med forbrenningen din å gjøre. Ketostixen gir deg kun en indikasjon på hvor mye overskuddsketoner det er i urinen. Mørk farge tyder på for lite væskeinntak og lysere farge mer væske i kroppen. Man kan også bruke opp ketonene (f.eks ved hard trening) og ha null utslag, men man er fremdeles i ketose. Noen mister også utslag på stix ved menstruasjon. Ketostix er unøyaktig og ødelegges raskt etter åpning av boks, hvilket også kan gi null utslag, det blir bare stress å tisse på de stripsa hele veien. Du er i ketose om du ikke spiser mer enn 10 g til dagen (eller under 25-30 g for den slags skyld). Hiv stixa og stress ned.
|