Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-14, 15:39   #15
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel i Ketose

Ja, det sa jeg jo ikke (ettersom jeg kun fokuserte på de eventuelle grunnene til løs mage), men jeg er enig i at det er lite mat. Mange synes jeg er småspist, og det er jeg kanskje, men jeg tror de ser ensidig på kostholdet mitt og antall måltider, samt at man må ta i betraktning at jeg ikke er så voldsomt fysisk aktiv ...
På en vanlig dag kan jeg spise f.eks.:
- To speilegg og to skiver bacon med et par håndfuller brekkbønner og løk stekt i godt med smør
- En 150-200 grams type biff (ev. en stor kyllingfilet - men da med mer fett til. Eller to laksefileter, etc) med gode mengder smørdampet brokkoli (ev. mos av de samme grønnsakene, eller sellerirot, eller flaskegresskar etc), samt løk og champignon stekt i smør. Kanskje en sjysaus til.

Jeg synes heller ikke dette er så veldig mye, men mitt fokus er på å spise akkurat så mye som skal til for at jeg er behagelig mett, og så spise igjen når jeg kjenner jeg er sulten. Det går i grunn etter klokka. Spiser som regel mellom ti og tolv, og mellom seks og åtte.

Når jeg er flink med grønnsakene utgjør de i størrelse nærmest halvparten av måltidet mitt. Jeg inntar aldri rent fett på tom mage. Jeg hadde en periode hvor jeg drakk denne famøse magic bullet coffee som mange skrøt av. Det var kaffe hvor man vispet inn en til to teskjeer av henholdvis kokosfett og smør. Det mettet bra, men gikk så hardt på magen, at jeg måtte springe på do kort tid etter, og var småkvalm i en time eller to. Fløte har mye fett i seg, og det er lite eller ingenting i magen som det kan få jobbe sammen med når det er det første du har i deg på morgenen. Om du ikke orker mat så tidlig, så la det heller være, og spis noe skikkelig når du først er sulten. Helst noe "hel" og ren mat. Kjøtt, grønnsaker etc. Kjøtt har også fiber i seg. Farsemat som er utblandet (dersom burgeren du snakker om er kjøpt ferdig) bør du prøve å begrense. For meg er sånt noe "nødmat". Om du endrer på ting, og fortsatt plages, kan fiberhusk binde magen. Det samme med blåbær.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat