Sv: Magetrøbbel i Ketose
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
På den menyen ville jeg hovedsaklig lagt til en salat til lunsj, med en håndfull reker eller et egg eller et par ss tunfisk. Og litt mer grønnsaker til middagen. Men de andre måltidene syns jeg ikke er sjokkerende på noe vis. Antar det er ferdigskivet ost til frokosten, 1skive ostehøvlet blir i minste laget. Som sagt tar jeg utgangspunkt i at TS antagelig ikke har spist enorme mengder før kostomleggingen, ikke mitt eget forhold til mat. Kommentaren var for å vise at dette ikke er lite ift konvensjonelle kostholdsråd om vektnedgang, og at det ikke er så sjokkerende som det hevdes her at man har et slikt inntak.
Nei, nå må du gi deg ...
Jeg tok, for moro skyld, og la sammen antall og ca gram av matvarene, rundet til og med litt opp ettersom jeg ikke var sikker på type burger eller dressing, eller mengde fløte (tok sats på 30 gram, som forsåvidt er mye i en kopp kaffe), for å få et ca antall kalorier i løpet av trådstarters angitte dagsinntak, og kom så vidt over 500 kcal på en dag. Synes du virkelig det er ok og ikke lite? En skvett fløte, to (ferdigskivede) skiver norwegia, tre tomater, 30 gram dressing, en 130 grams hamburger? Det er IKKE nok mat for et voksent menneske. Om du mener at konvensjonelle kostholdsråd fordrer en snau fjerdedel av en voksen kvinnes næringsinntak, anbefaler jeg deg å lese dem på ny.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|