Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-14, 01:48   #12
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Sten Sture Skaldeman

Jeg lever ketogent selv om jeg er alvorlig undervektig, og gjør det av helsemessige grunner. Jeg regner med å måtte leve slik resten av livet-
Jeg TROR at grunnen til at det ikke anbefales ketolyse når man har bare litt overvekt er at vektnedgangen ikke er så effektiv som når man har mye overvekt.
Når det er sagt ser jeg ikke noe galt i å velge å leve ketogent selv om man har bare noen pyntekilo til overs så lenge man passer på å få i seg nok næring og spiser variert. Likevel vil jeg si at det er enormt mye lettere å leve på en mer moderat lavkarbo a la Hexeberg fordi man dermed ikke trenger å "sprekke" men kan velge akseptable alternativ stort sett hvor som helst.
Lever man ketogent, er det veldig vanskelig, om man ikke har stålkontroll, og alltid takke nei når man er på besøk eller ute og alltid unngå alle fristelser.