Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av MAR, her.
Kattunger fra dyrebeskyttelsen leveres også ferdig helsesjekket og vaksinert, og dyrebeskyttelsen betaler for chipmerking og kastrering. Akkurat som med voksne katter 
Her i området koster det 1200 kr å adoptere enn kattunge fra Dyrebeskyttelsen Norge, det dekker helsesjekk, 2 ormekurer, 2 vaksinasjonsrunder (fullvaksinering som varer 1 år) og kastrering. Denne "pakken" koster mer om man skal fikse selv.
Personlig synes jeg det er helt greit at de tar denne betalingen for de fleste som er seriøse er villige til å betale for å få et dyr som er friskt og har alle vaksinasjoner/kastrering i orden). Personlig har jeg aldri hatt problemer med at Dyrebeskyttelsen har et skjemavelde for å adoptere dyr, men jeg forstår at de har en viss prosess for å unngå de som ikke vet hva de begir seg inn på når de får et dyr. De vet jo ikke hvilken erfaring folk har med dyr når de kommer for å adoptere.
Har man katt vil det være røyting, er en fordel å prøve å lære de opp til børste/man fra de er små så kan man ta det verste. Jeg har i tillegg lært snuppene mine opp til å ligge på egne tepper i sofaen, dette tar av en del og det er enkelt å dra av teppene for vask og tørketrommel som tar det meste av hår. Må jo sies at det er total krise når jeg vasker teppene, da vil de helst ikke ligge i sofaen (suttekluten mangler )
Har du barn og får en voksen katt bør du vite at den er glad i unger, det kan være enklere å få en kattunge og venne den til barna, men det er ingen garanti for at den vil gå overens med de, man vet aldri hvordan de utvikler seg. Det viktigste er faktisk å lære barna hvordan kattens kal behandles og ikke minst respektere at katter ikke er så glad i å bli dratt rundt på, ikke alltid vil ha kos og at det er katten som må velge (bestemme) 
|