Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-15, 15:19   #2
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Enda en tråd om trening og lavkarbo

Svaret er dessverre så kjedelig som at dette må du erfare selv hva som fungerer for deg. Noen kan fint trene kardio på et ketogent kosthold og gjør ingen andre endringer enn å spise litt mer fett og/eller proteiner. Å spise f.eks ekstra fett i form av cocosa o.l. er vel ganske vanlig for disse. Jeg er en av de som ikke takler (hard) kardio i ketose, derfor spiser jeg moderat lavkarbo a la Fedon. Dersom du fortsatt ønsker å spise ketogent er det ingenting i veien for at du ser hvordan det fungerer. Regn med at det kan ta litt tid å venne seg til kardiotrening i ketose. Dersom du ønsker å leve mer moderat, eller merker at ketose + kardio ikke er din greie, kan du starte med en forsiktig tilvenning til en mer moderat lavkarbo. Jeg ville ikke kastet meg på bananen eller biola (med mindre den er naturell), men havregrøt kokt på store havregryn og melk syns jeg personlig er en av de beste måltidene i forkant av en hard treningsøkt (1-2 timer før). Etter trening spiser jeg alltid noe proteinrikt, oftest en salat med egg, kjøtt eller fisk, evt. litt belgefrukter.

Så rådet mitt er egentlig å bare prøve seg frem. Trening vil aldri være bortkastet, uansett Og det er vel begrenset hvor mye feil man kan gjøre kostholdsmessig så lenge man ikke er en toppidrettsutøver tenker jeg (innenfor rimelighetens grenser selvsagt), og med mindre du spiser for lite tviler jeg sterkt på at muskelmassen vil spises opp uavhengig av hvor tomme glykogenlagrene dine er.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat