|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.
Hvorfor tar du bevisst så lite vare på deg selv? Hvorfor sitter du oppe på natten og jobber (jeg tolker det du skriver som at du har jobbet) når du heller burde sove?
Akkurat i går var litt spesielt siden jeg skal være borte fra jobb i minimum en uke nå, så måtte få unna endel. Men som sagt er jeg veldig mye mer effektiv etter elleve, så om jeg bare skal ordne en liten ting har jeg ofte plutselig gjort et helt dagsverk på en time eller to. Og så påvirker det litt at i min bransje er det ikke uvanlig å jobbe til langt utpå kvelden. Da jeg logget av var det hvertfall to kollegaer som fortsatt stod som pålogget på Lync 
Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.
Men du sier også at du "alltid" har hatt problemer med å gå ned i vekt. Kanskje du rett og slett må begynne å ta vare på deg selv og kroppen din, f.eks med å sove nok, og ikke jobbe til langt på natt, slik at det blir lettere for deg å gå ned? Jeg synes ikke det er så rart om kroppen din er i super-stressmodus om du aldri sover nok, jeg hadde iallfall aldri i verden hatt sjanse til å takle en slik rovdrift som du har.
Ja, jeg vet det jo egentlig. Men hver gang jeg prøver å endre det, ender jeg opp i seng enda senere uten egentlig å vite hvorfor det er en tilvenningssak å takle det, og de fleste klarer det om de må (ellers hadde ikke folk fått barn f.eks ) men det er vanskeligere å komme ut av vanen enn inn i.... Det jeg lurer på er egentlig hvordan folk rekker alt i løpet av bare noen timer på kveldstid og så være i seng før 12? En vanlig ettermiddag og kveld kan se slik ut: hente i bhg kvart over fire, hjem, lage middag til junior til klokk fem/halv seks. Slappe av med ham litt og få ham til å lande litt etter dagen. Så litt rolig lek eller bading av ham før kveldsmat og legging. Så enten legging eller lage middag til oss mens sambo legger. Da er jo klokka allerede nesten ni før vi får satt oss ned. Så spising, litt oppsummering av ting før rydding, klesvask og alle de andre ad-hoc tingene som må ordnes, som å handle på butikken. Da har det hvertfall gått to timer eller mer, før ordning av klær til neste dag. Så er kanskje vasken nesten ferdig, så venter man og får satt på en til før natta, og hengt opp den første. Så forsøker jeg å lande selv, og sjekke nyheter o.l. Så kommer jeg gjerne på noe jeg har glemt... . Og sånn går nu dagan. og dropper man det til fordel for noe annet blir det dobbelt opp neste dag.