Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-15, 11:25   #5
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken filosofi følger du?

Hvor lenge har du holdt på og er det mye du vil ned?
Om du spiser for lite, vil kroppen tro det er krise og spare på hvert et gram.
Vet ikke hvor mye protein du ligger på, men går jeg ut ifra at du ligger på 70 der, så spiser du mellom 1030 og 1300 kcal pr dag, og det er lite for ei travel to-barnsmor. De dagene du spiser bare middag, blir det nok enda lavere.
Det er mye mat du kan lage opp slik at du slipper å mekke på kjøkkenet hver gang du skal ha mat. F.eks lage en stor omelett og skjære i "kakestykker". Kjapt å nappe seg en. Eller steke opp koteletter/kyllinglår og ha i kjøleskapet. Samme med egg; koke opp ei ladning slik at det er lett og ta seg et hardkokt egg, majones og f.eks makrell i tomat som et kjapt måltid.
Selv er jeg tilhenger av å lage supper og gryter i stort, fryse ned i porsjoner, og så er det bare å plukke fra fryseren og inn i mikroen
Min første lavkarbobok var Hexebergs "Frisk med lavkarbo-100 oppskrifter". Den skal finnes på biblioteket og er en kjekk inspirasjon med mye oppskrifter og også en 14 dagers matplan.