Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-15, 18:01   #7
Marigrete
Medlem

Medlem siden: Jun 2014
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Hvilken filosofi følger du?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Da jeg fikk diabetes type 1 i 2010, valgte jeg å gjøre mitt beste for og ikke skulle risikere komplikasjoner senere. Jeg valgte, etter å ha lest ganske lenge, dr.Hexeberg og la meg mellom 50 og 70 karbohydrater pr dag.
Ved å ligge mellom 50 og 70 karbohydrater er det mye mat man kan fremdeles spise uten å måtte fintelle.
Dessverre fikk jeg ikke bare diabetes type 1, men fikk også en idiotisk kropp som ikke vil godta hurtigvirkende insulin, noe som gjorde at jeg måtte gå over til ketogent kosthold for å holde blodsukkeret mitt fint. I dag spiser jeg 5-6 karbohydrater pr måltid, og aldri over 25 karbohydrater i døgnet. I tillegg er jeg blitt mutiallergiker og må unngå alle matvarer som inneholder meieriprodukter (inklusive smør og ost), gluten, soya, nøtter, mandler, eggehvitter, torsk og skalldyr.

Oj.. det må være litt av en utfordring for deg hva du kan spise!

Jeg følger ketolysekuren. Litt fordi jeg synes det er spennende hvordan kroppen reagerer på så lite kh og det å være i ketose. Bruker stix hver kveld og blir så glad og fornøyd når den skifter farge. Dumt egentlig, men sånn er det nå bare. Jeg har begynt med trening i tillegg nå og opplever det foreløpig som greit å trene i ketose. Har også gått ned 7 kg siden desember, og har da hatt en real sprekk en liten uke der jeg gikk opp 3-4 kg. Har mye mindre mat- og søtsug nå. Har vært sukkeravhengig og tror derfor det er lurt av meg å holde kh- inntaket på lavest mulig. De få kh jeg spiser kommer stort sett fra grønnsaker

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat